Shaft nedir?

Shaft scooter ile tanışın , chopper tarzı ve sıradışı tasarımı ile geçmiş günümüz ve gelecek tüm zamanlara hitap etmektedir, retro,vintage ve zamanın mükembel bir kombinasyonudur, elektronik bazı bileşenler hariç el işciliği ile üretilmektedir.İnsanların ulaşım ihtiyaçlarının yanında keyifle kullanması,güzel anlarına ortak olması ve ayrıcalıklı hissettirmesi için tasarlanmıştır.

Günümüz trendi mikromobilitenin aksine sıra dışı duruşu , tek taraflı şase yapısı , 18×8.5-8 ve 20×10-10 lastik otomotiv lastiği seçenekleri   ve aykırı hatları ile kendi tarzını yansıtmak isteyen herkes için uygundur.

Tüm bu görünüşün altında Shaft günümüz scooterlarına göre , kullanılan malzemelerden ötürü yapısal yüksek mukavemete sahiptir bu yüzdende diğer scooterlara göre daha ağırdır.Elbetteki shaft’ı sadece bir ulaşım aracı olarak rutin kullanabilirsiniz ancak shaft sıradışılığa hitap etmek için tasarlanmıştır,Shaft’ı katlayıp sırtınızda taşıyamasınız veya metroya binemezsiniz , ofiste masanızın altına koyamazsınız ancak bir yerden bir yere ulaşırken shaft ile anın tanıdı çıkarıp tarzınızı yansıta bilirsiniz.

Kalın tekerlek yapısı sayesinde yolun sadece asfalt olmasına ihtiyaç duymazsınız , düşük ağırlık merkezi ve stall hızı sayesinde  shaft çok minimal hızlarda da dengesini korumaktadır ,örneğin  kahvenizi içerken bir deniz kıyısında tek elinizle bile  kullabilsiniz, tasarımsal yapısından dolayı shaft in üzerinde bir kaç demeden sonra hareketsizkende dengede durabilirsiniz.Günümüzde görülen kullanıcı scooterın üzerindeyken scooterların küçük gözükmesinin aksine , shaftın sahip olduğu ölçülerden ötürü üzerinde kullanıcı varken tamamlayıcı bir görüntüsü vardır.

Her iki shaft modelide istenilen renkte jüt halat sarılmış retro şase yapısına sahiptir. Opsiyonel özellikleri ile zengin bir kullanım memnuniyeti ve seçeneği sunmaktadır.Shaft scooterlar  elektronik alt yapısının hardware kısmı haricinde yüzde yüz el işciliği ile üretilmektedir; bu yüzden yapılan her bir shaft sahibine özeldir.Bir shaft kullanıcısı olacaksanız görenlerin wow demesine ve her yaştan insanın yoğun sorulara sabır göstermeye alışın .Hangi yaşam tarzı ve duyguyla kullanırsanız kullanın ,  dikkatlerin üzerinizde toplanmasına şaşırmayın.

Heavy Duty Kavramı ve Shaft;

Eğer makine sektöründe çalışmadıysanız bu kavramları duymuş olmanız zor ,genelde mekanik aksamlı cihazlar için universal anlamda ; normal duty ,heavy duty ve severe duty kavramları günümüze kadar gelmiştir.Normal duty yani normal hizmet tipi cihazlar standart kullanım amacına göre minimal maliyette üretilen çalışabilirliği standart kabul edilen cihazlardır.Heavy duty ise ağır hizmet tipi demektir. Severe duty ise ulta ağır hizmet tipidir.Shaft scooterlar mekanik olarak heavy duty kavramı ile üretilmektedir.

Kullanılan özel üretim direksiyon ve motor yataklama parçaları , rulmanlar (ağır hizmet tipi) , şase çeliği , kaynaklı yapı elemanları , teker bağlantıları ,lastikler ağır hizmet tipi olacak şekilde yapılmış veya kullanılmıştır.

Heavy duty kavramında üretim yapabilmeniz için yapısal ağırlığı ve maliyeti göze almanız gerekir .Örneğin shaft diğer scooterlara göre daha ağırdır ancak daha fazla yük dayanımına sahiptir.Shaft modellerinde kullandığımız lastikler otomotiv sınıfı olup 20 -25 kg /2 adet, aynı zamanda piyasada satılan 2.el bir elektrkli scooter fiyatındadır.

Genelde scooterlarda ağır hizmet tipi rulman göremezsiniz , shafta kullandığımız rulmanlar ağır hizmet tipi ve kapaklı(yağlı tip) rulmanlardır , kullanıcılar düşünülerek tercih edilmiştir .Örneğin shafta kullandığımız 6 adet rulmandan en küçük ölçüye sahip olanı yaklaşık 6 kN (611 kg) yük dayanımına 22.500 rpm/dk dayanıma sahiptir.

Diğer önemli bir unsurda frenleme sistemidir,tasarımsal olarak shaft’a baktığınızda yapısal bir bütünlük ve sağlamlık hissi vermektedir.Bu duygulardan ötürü kullanıcılarımızın ürünün sınırlarını zorlayacağını ön gördüğümüzden, shaft da hidrolik veya mekanik disk fren kullanmadık çünkü kullanıcılarımızın iyi bir frenlemeye sahip olamasını ,sürekli fren ayarı yapmasını istemedik, scooterlarda ister hidrolik ister mekanik disk fren olsun bu her iki frende küçük balata yüzeyine sahiptir ve ayrıca genelde ayar gerektirir.Shafta sahip olduğu kütleyi güvenli bir biçimde durdura bilmesi ve sürekli bakım gerektirmemesi açısından kampana ve motor e-abs fren sistemi mevcuttur. Bu sistemin en büyük avantajı disk fren balatalarına göre daha fazla iş yapan balata yüzeyine sahip olması ,kullanıcı acısından az ayar gerektirmesi ve kolay ayarlanabilir olmasıdır.Standart bir elektrikli scooter’ın frenleme balatasının toplam yuzey alanının yaklaşık 7,5 katıdır.

Shaftın tasarımı gereği sahip olduğu tek taraflı tekerlek yataklaması kendine has bir biçimde imal edilmiştir.Özellikle arka tekere kullanıcın yükü ve aynı zamanda motor tahriği geldiğinden bu kısımda 7075 yüksek alaşımlı alüminyum kullanılmıştır.Yüksek alaşımlı alüminyum ve tek taraflı şaft teker yataklaması maliyetli olduğundan pek çok scooter ve türevinde bulunmaz.Ayrıca motor stator sargısı haric diğer motor bileşenleri motor gövdesi milide özel üretilmektedir.